بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران
نوشته شده توسط : گروه صنعتی شاه محمدی

بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران :در مشاغلی که افراد با جان انسان‌ها سرو کاردارند هر اشتباه کوچک ممکن است منجر به یک خسارت بسیار بزرگ شود ، که با استفاده از بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران می‌توان برخی از خسارات اتفاق افتاده را جبران کرد . امکان اتفاق افتادن خطاهای پرستاری در بحث درمان در کشورمان همانند سایر کشورهای دیگر وجود دارد ، مخصوصا با وجود کمبود نیروی انسانی در این شغل احتمال افزایش تعداد خطاها به علت خستگی  و چند شیفته کار کردن هم بالاتر می‌رود . از این رو بهتر است که هیچ پرستاری بدون بیمه مسئولیت مشغول به خدمت نشود چرا که بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران می‌تواند یک امنیت شغلی برای آن‌ها باشد . همانطور که بیمه مسئولیت پزشکان برای پزشکان محترم ضروری است

بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران چیست؟

این بیمه نامه یکی از زیر مجموعه های بیمه نامه‌های مسئولیت حرفه ای و به طور خاص بیمه مسئولیت پیراپزشکان است و بیمه مسئولیت پرستاران یکی از شاخه های رشته های پیراپزشکی می‌باشد و هر پرستاری می‌تواند با خرید بیمه مسئولیت حرفه ای پیرا پزشکان از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نماید. در ادامه به توضیح بیمه نامه پرستاران، پوشش‌های این بیمه نامه و شرایط این بیمه نامه  می پردازیم.

 

بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران چه پوشش هایی را شامل می شود؟

با توجه به این که بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران یکی از زیر مجموعه های بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان می‌باشد، نوع و میزان پوشش های ارائه شده در این بیمه نامه تقریبا برابر با شرایط بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان می‌باشد. اگر مشخص شود که این آسیب جسمانی وارد شده ناشی از قصور وکوتاهی پرستار بوده، شرکت بیمه گر بر اساس تعهدات بیمه نامه موظف به پرداخت غرامت به شخص زیان دیده می‌باشد.

پوشش فوت: اگر بیمار فوت کند، باید دیه تعیین شده قوه قضائیه بر اساس ماه عادی و حرام همان سال پرداخت شود. به عنوان مثال میزان دیات برای سال ۱۳۹۷ در ماه حرام ۳۰۸ میلیون تومان و برای ماه عادی ۲۳۱ میلیون تومان تعیین شده که اگر خسارت فوتی در این سال اتفاق بیافتد باید بر اساس این دیه خسارت پرداخت شود. (برخی از شرکت‌های بیمه فقط یک دیه برای این بیمه نامه ارائه می‌کنند. در زمان خرید حتما در مورد پوشش‌ها و تعهدات بیمه نامه خود مطمئن شوید)

پوشش نقص عضو: اگر فرد پرستار در اثر قصور و کوتاهی در کارش منجر به آسیب جسمی به بیمار شود که وی دچار نقص عضو شود باید بر اساس حکم دادگاه میزان خسارت وارد شده را پرداخت نماید. که در صورت داشتن بیمه مسئولیت حرفه ای شرکت بیمه‌گر این خسارت را جبران می‌کند. میزان خسارت نقص عضو نیز بر اساس نسبتی از دیه محاسبه و قابل پرداخت می‌باشد.

انتخاب پوشش افزایش دیات برای سال‌های آتی: این پوشش یکی از پوشش‌های اضافی بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پرستاران می‌باشد. علت خرید این پوشش را می‌توان چنین بیان کرد که ممکن است که دو سال بعد از پایان مدت بیمه نامه مشکل جسمی یا روانی برای فرد بیمار پیش بیاید که در نتیجه خطای کاری پرستار باشد و این موضوع از طریق دادگاه به اثبات رسیده باشد، وی مجبور به پرداخت دیه همان سال خواهد بود. از این رو داشتن این بیمه نامه برای بیشتر بیمه نامه‌های مسئولیت حرفه ای از جمله بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران پیشنهاد می‌شود. البته این پوشش فقط توسط برخی از شرکت‌های بیمه قابل پرداخت است.

یکی از پیشنهادات ما به عنوان مشاور بیمه‌ای این است که بیمه نامه کامل خریداری نمایند تا در زمان خسارت به درد سر نیافتید.

 

سقف تعهدات بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران تا چه حدی می باشد؟

میزان تعهداتی که این بیمه نامه دارد بر اساس پوشش‌های این بیمه نامه و بر اساس دیه هر سال که دادگاه اعلام رای کرده باشد ارائه می‌شود. پس در واقع سقف تعهدات بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران بر اساس دیه ماه حرام و ماه عادی هر سال مشخص می‌شود.

شرایط بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران

در بیمه نامه‌های مسئولیت پرستاران باید چند نکته مهم را مد نظر داشت:

•        اگر پرستار طی روند بررسی خسارت محکوم به پرداخت دیه شود، شرکت بیمه باید دیه آن را پرداخت نماید.

•        اگر شرکت بیمه خسارت وارد شده به بیمار را تحت پوشش داشته باشد، می‌تواند قبل از رای دادگاه پرداخت خسارت وارد شده به بیمار را جبران کند.

•        ممکن است سه سال پس از انقضای بیمه نامه خساراتی اتفاق بیافتد که پرستار مسئول خسارت اتفاق افتاده باشد. که با داشتن پوشش دیات برای سال های آتی می‌توان این خسارت را جبران کرد. البته از این بیمه نامه فقط می‌توان برای داخل کشور استفاده کرد.

•        در بعضی از شرکت‌های بیمه اگر قصور فرد بیمه گذار ثابت شود هزینه دادرسی را هم پرداخت می‌کنند.

•        اگر بیمه گذار در طول مدت داشتن این بیمه نامه از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکند می‌تواند از تخفیفات عدم خسارت بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران خود استفاده کرده و در زمان تمدید بیمه نامه مسئولیت حرفه ای هزینه کمتری را پرداخت نماید.

 

آیا دانشجویان پرستاری نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند؟

بله. دانشجویان پرستاری هم می‌توانند از بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران استفاده کنند. فقط باید چند نکته مهم را باید یادآور شویم :

•        اول این که میزان حق بیمه پرداختی برای بیمه مسئولیت حرفه ای پرستارانی که دانشجو هستند ۲۰ درصد بیشتر از بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران فارغ التحصیل می‌باشد.

•        نکته دوم این که برخی از شرکت‌های بیمه این بیمه نامه را به دانشجویان پرستاری ارائه می‌کنند که دوران کاردانی را تمام کرده و دانشجوی کارشناسی باشند. از جمله این شرکت‌ها  بیمه کارآفرین می‌باشد.

نکاتی که هنگام خرید بیمه پرستاران باید به آن توجه کنید؟

اگر می خواهید بهترین بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران تهیه کنید باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. اول این که لزوما معیار خرید شما بیمه مسئولیت حرفه ای ارزان نباشد چراکه ممکن است در زمان خسارت با درد سر پرداخت خسارت مواجه شوید.

نکته مهم دیگر این است که شما باید شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که از لحاظ سطح توانگری مالی در سطح بالایی قرار داشته باشد. سطح توانگری گزارشی است که بیمه مرکزی هر ساله ارائه می کند. در این گزارش شرکت‌هایی که در سطح یک توانگری مالی قرار دارند توانسته‌اند از جهت پرداخت خسارات و هم از لحاظ کسب رضایت بیمه گذاران و … موفق عمل کرده و در سطح بالایی قرار بگیرند.

از این رو  بیمه پاسارگارد از جمله شرکت‌هایی می‌باشند که در سطح توانگری بالایی قرار داشته و می‌توانند بهترین بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران را به بیمه گذاران خود ارائه دهند.

تخفیف بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران

تخفیف‌های اندکی از سوی شرکت های بیمه، برای خرید بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران ارائه می‌شود مگر این که بیمه نامه خریداری شده به صورت گروهی باشد و یا این که دارای سابقه تخفیف عدم خسارت که در این صورت می تواند از تخفیف‌های بیمه مسئولیت حرفه ای پرستاران استفاده نمایید.

بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان شرکت پاسارگارد در گرگان

این بیمه‌ نامه غرامت فوت و نقص عضو بیماران تحت معالجه، مداوا، مراقبت و سایر اعمال پزشکی و پیراپزشکی ناشی از مسئولیت پزشک یا پیرا پزشک را جبران می‌نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید





:: برچسب‌ها: بیمه پاسارگارد , بیمه مسئولیت حرفه‌ای , بیمه پاسارگاد در گرگان , بیمه مسئولیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: