استراتژی مطالعه کنکور در تابستان
نوشته شده توسط : گروه صنعتی شاه محمدی

استراتژی مطالعه کنکور در تابستان : درس خواندن در تابستان با توجه به گرمی هوا و میل به تفریح و سرگرمی شاید کمی سخت باشد ولی اگر با روش درست و اصولی و متناسب با شرایط تابستان درس بخوانیم می توانیم از این فرصت برای رسیدن به چیزی که برای خودمان درنظر گرفتیم استفاده کنیم.

بعضی از دانش آموزان قبل از فرا رسیدن تعطیلات تابستان برنامه ریزی می کنند تا از این تعطیلات به بهترین نحو ممکن برای درس خواندن استفاده کنند.

اولویت بندی در هر برنامه ای از ملزومات آن برنامه می باشد. اولویت بندی در دروس باعث نظم دهی در نحوه مطالعه شما می شود. در برنامه خود مشخص کنید چه دروسی را می خواهید در تابستان مطالعه کنید.

اگر تصمیم دارید تمامی دروس پایه یازدهم را در تابستان بخوانید باید اولویت بندی کنید کدام درس ها برایتان مهم تر است. در اینصورت وقت بیشتری برای درس های مهم تر در نظر بگیرید. مثلا اگر دانش آموز رشته علوم تجربی هستید اولویت درسی شما باید درس های زیست و شیمی باشد. زیرا این درس ها در کنکور و بطور کلی در رشته تجربی از ضریب بالایی برخوردار است.

و اولویت بعدی شما باید درس های ریاضی و فیزیک باشد تا بتوانید به اندازه دانش آموزان رشته ریاضی، در این دو درس مسلط شوید. پس حتما این نکته را رعایت کرده و اولویت بندی در دروس را فراموش نکنید.

نحوه برنامه ریزی کنکور در تابستان

 تمامی فصل های کتابهای را که می خواهید بخوانید مشخص کنید و وارد برنامه تان کنید. و زمان مورد نیاز برای مطالعه هر فصل را مشخص کنید.

همچنین تعیین کنید فصل های این کتاب را تا چه زمانی می توانم به پایان برسانم. سعی کنید منطقی برنامه ریزی نمایید و برنامه را متناسب با شرایط و توانایی های خود تدوین کنید. مثلا تمامی فصل های ریاضی را با توجه دشواری و طولانی بودن فصل تقسیم کنید.

اگر فصل راحتی بود مطالعه آن را در یک جلسه قرار دهید اما اگر سخت و طولانی بود مطالعه آن را در دو جلسه قرار دهید. به همین صورت برای سایر درس ها هم همین روش را اجرا کنید. تا بتوانید تا پایان تابستان کتاب ها را مطالعه کرده باشید.

نحوه مطالعه دروس کنکور در تابستان

نحوه مطالعه دروس در تابستان هم خیلی مهم است. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر 60 روز روزی فقط 2 ساعت درس بخوانیم بهتر از این است که فقط 7 روز روزی 8 ساعت درس بخوانیم!
ساعات درس خواندن را کم کم و به تدریج افزایش دهید . قصد شما از مطالعه در تابستان این است که بتوانید قبل از شروع مدارس، با کتاب های پایه جدید آشنا شده و آمادگی بیشتری برای یادگیری درس ها داشته باشید. به همین خاطر بهتر است سبک مطالعه تان به این صورت باشد:

هر فصل را یک دور سرسری می خوانیم تا بدانیم موضوع هر فصل چیست.

بعد از مطالعه اجمالی، از اول فصل شروع به خواندن می کنیم و هر جایی که کلمه و نکته کلیدی داشته خط می کشیم با رنگی که کاملا مشخص است.

سعی کنید این نکات را به ذهن بسپارید.این کار باعث یادآوری مجدد در هنگام تدریس معلم می شود و به فهم بیشتر شما کمک می کند. در ضمن همیشه آمادگی امتحان و آزمون را نیز دارید.

توجه ویژه به درس های مهارتی در تابستان

مباحثی که انتظار می رود با یک برنامه ریزی اصولی آن‌ها را بخوانید:

  • آرایه های ادبی
  • زبان فارسی
  • قرابت معنایی
  • درس عربی به طور کامل ( تمامی مباحث آن )
  • درک مطلب (ریدینگ) و کلوز تست
  • لغات زبان و عربی
  • درس ریاضی به طور کامل ( تمامی مباحث مورد نظر در تابستان )
  • مباحث محاسباتی (مسائل) شیمی

دقت کنید برای مباحث آرایه های ادبی، زبان فارسی، قرابت معنایی، لغات و هم چنین درک مطلب های زبان انگلیسی و عربی قرار نیست وقت زیادی اختصاص دهید. روزانه زمانی در حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه می تواند شما را راه بیندازد. انجام همین کارهای کوچک در طولانی مدت نتایج بسیار شگفت انگیزی برای شما در پی خواهد داشت.

مطالعه درس های مهم و ضروری

بعضی از درس ها باید همیشه جزو برنامه مطالعاتی شما باشه و همیشه مطالعه اون درس . از جمله این درس ها میشه به درس زیست شناسی برای داوطلبان رشته تجربی و یا درس های ریاضی و فیزیک برای عزیزان رشته ریاضی اشاره کنید. حجم، اهمیت و ضریب این درس ها به قدری زیاده که داوطلب رو مجاب میکنه که هر روز در حال مطالعه و مرور مباحث این نوع درس ها باشه.

مطالعه درس های ضعیف

ممکنه شما در مورد بعضی از درس ها احساس ضعف داشته باشید و همیشه از مواجهه و مطالعه این درس ها ترس داشته باشید. این در حالی است که شما برای کسب نتیجه درخشان در کنکور سراسری باید برای تمامی دروس ارزش یکسانی قائل باشید و هر درس رو به اندازه نیاز برای رسیدن به یک درصد عالی مطالعه کنید. ایام تابستان این فرصت رو به شما میده تا یک بار برای همیشه نقاط ضعف رو به نقاط قوت مطالعاتی خودتون تبدیل کنید. برای اینکار بهتره هر شب زمان کمی رو به مطالعه این مباحث اختصاص بدید. به عنوان مثال اگر درس عربی برای شما دشوار و سخت به نظر میرسه، هر شب ۳۰ تا ۴۵ دقیقه این درس رو مطالعه کنید. این تایم های کم مطالعاتی به شما کمک میکنه نسبت به این درس علاقه پیدا کنید و در مدت زمان مشخصی، نتیجه عالی به دست بیارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید





:: برچسب‌ها: نحوه برنامه ریزی کنکور , نحوه مطالعه دروس کنکور , ونوس , محصولات ونوس ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: